Skrivet av: ninalundstrom | september 25, 2014

Vill du bidra till mina förslag?

Varje höst finns en motionstid när riksdagsledamöter få lägga vilka egna förslag som de vill. Jag har mina profilfrågor och vill du veta mer om vad jag brukar skriva om finns det exempel här på bloggen under Initiativ. Det finns fler exempel på riksdagens hemsida.

Jag är riksdagsersättare tills ny regering finns på plats. Jag kommer därför sannolikt att hinna med att lägga några förslag nästa vecka. Det är enskilda förslag ( motioner) som riksdagsledamot.

Jag lägger endast egna förslag i frågor som jag engageras av, tror på och arbetar för. De ska också vara i enlighet med mina värderingar. Du är välkommen att bidra med tankar, fakta och tips.

Så här ser planeringen ut:

  • Måndag är det upprop och val av Talman och vice talman
  • Vi som är ersättare för ministrar sitter kvar i riksdagen tills regeringen avgått helt. Det innebär att det måste finnas en annan regering beredd att ta över. Just nu är detta oklart.
  • Så länge jag sitter kvar kan jag lägga egna motioner under motionstiden. Men då jag inte idag vet hur processen ser ut så kommer jag att förbereda mina förslag under helgen.

Kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Välkommen att bidra!

Kommentera

Kategorier

