Skrivet av: ninalundstrom | juli 17, 2012

Soligt cykelväder – men doping i fokus

Kvällens dopingnyhet är så oerhört trist. Varenda dopingfall i idrotten är trist. Det är fel mot idrotten och övriga tävlande. Dagens nyhet riskerar att överskugga hela Tour de France. Frank Schleck fastnade i dopingkontroll genom att man hittat spår av diuretikum. Det är ett vätskedrivande medel som kan användas för att dölja användande av epo-preparat. Hans lag ( stall) kommer sannolikt att kräva att han kliver av TdF och Schleck kan kräva analys av B-provet. Och: Radio-Schack Nissan teamet har tydligen meddelat att Schleck lämnar Tour de France.

Man kan inte bli annat än besviken. Och förbannad. Doping är så fel!Men bra att det upptäcks!

Jag hade tänkt skriva om min egen cykeltur idag men nöjer mig med att lägga ut bilder. Idag blev det 5 mil.

Medvind och sol i början.

 

Sedan ruskväder. Som man ser när man vänder hemåt. Åska och regn. Och vilken motvind…

 

Som tur var fick jag ligga på rulle sista 7 kilometrarna då kompisen dök upp. Tack till min cyklingskompis!

Imorgon blir det cykling på TV i den stundande etappen i Pyrenéerna. Men kommer intresset för etappen att påverkas av dagens dopingsnyhet? Fredrik Kessiakoffs försvar av den rödprickiga bergatröjan riskerar hamna i skuggan av att dagens dopingfall. Likaså Wiggins försvar av gula ledartröjan.

Jag kommer att hålla tummarna för Kessiakoff och bergatröjan!

Och hoppas på en spännande etapp,  oavsett kvällens trista nyhet.

 

 

Kommentera

Kategorier

